Zobacz jak działamy i prześlij zapytanie już dziś!
Prześlij zapytanie!

Sprawdź teraz!

Aktualności

Zmiana w algorytmie wyszukiwania Google
26 Lutego 2011

Sam algorytm opatentowany przez firmę z Richmond ewoluuje każdego dnia ucząc się odzielania spamu od wartościowych stron i podsyłając te ciekawsze dla użytkowników wyszukiwarki Google strony wyżej w wynikach wyszukiwania. Zmiany są na tyle częste, że ciężko je wychwucić. Jednakże na oficjalnym blogu Google pojawiła się informacja na temat nowych zmian w algorytmie wyszukiwarki, które w efekcie mają na celu eliminacje z wyników wyszukiwania stron o niskiej jakości merytorcznej. Przede wszystkim dotyczy to stron z powieloną treścią opublikowaną wcześniej w innych serwisach internetowych. Bezsprzecznie jest to bardzo dobre posunięcie, gdyż tego typu zmiany zmierzają do eliminacji z wyników wyszukiwania stron nie wnoszących nic nowego dla użytkowników wyszukiwarek.

Zmiana widoczna jest obecnie na stronach internetowych w języku angielkim na terenie USA. Google jakiś czas temu opulikowała dodatek do swojej przeglądaki internetowej Google Chrome o nazwie "Personal Blacklist" pozwalający na zgłaszanie przez użytkowników spamu w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu każdy z nas ma możliwość wpłynięcia na jakość wyników wyszukiwania. Co ciekawe nowa zmiana w algorytmie Google pokrywa się w 84% z tymi zgłaszanymi przez Internautów, więc można uznać to za imponujący wynik.

Z pewnością po kilku tygodniach dodatkowych testów zmiany będą widoczne również w innych wersjach wyszukiwarki Google w tym w Polsce. Jeszcze raz potwierdza się teza, że sama zawartość merytoryczna strony i jej jakość są równie ważne jak dobre linkowanie dla strony - "Linking is the king, but content is the queen".